10 порад для підприємців від Джефа Безоса
Видання Asian Entrepreneur
опублікувало матеріал про уроки підприємництва
від Джеффа Безоса, «короля» онлайн-рітейлу,
що є одним з найвпливовіших підприємців та інвесторів нашого часу.
Засновник Amazon, власник The Washington Post, один з головних інвесторів в Uber. Друга найбагатша людина світу за версією Bloomberg Billionaires Index. Серед 10 ключових аспектів його успіху: сміливість до ризиків, прагнення інновацій і вміння працювати в команді.
Нижче переклад цього матеріалу.
10. Ризикуйте
У 1994 році Джеффу Безосу виповнилося 30 років. Він був наймолодшим віце-президентом великої інвестиційної фірми на Уолл-стріт, і це був неймовірний успіх. Майбутній підприємець отримував шестизначну зарплату, але хотів виконати свою мрію і заснувати компанію в новітній сфері електронної комерції. Це було ризиковане рішення, але незабаром його компанія Amazon досягла позначки в $ 610 млн виручки і 13 млн клієнтів по всьому світу.
9. Шукайте можливості
Одна з якостей, яка робить людину прекрасним підприємцем, – це вміння визначити можливості на ринку, а особливо масштабувати їх. Безос працював в компанії DE Shaw & Co і досліджував ринки пов'язані з інтернетом, відзначаючи, що швидкість їхнього росту становить 2300% в місяць. Для Безоса було зрозуміло: інтернет – середовище майбутнього, і тут він міг би продавати товар за нижчою ціною.
8. Швидко тестуйте можливості та розширюйтесь
Коли Безос вирішив продавати в інтернеті, у нього був вибір з 20 можливих продуктів, включаючи CD-диски, книги та програмне забезпечення. У підсумку він вибрав книги, оскільки через онлайн-магазин можна було продавати мільйони різних книг, на відміну від традиційних книжкових крамниць, де могло розміститися в кращому випадку кілька сотень примірників. У 1995 році він відкрив «найбільшу в світі бібліотеку» (Cadabra.com, пізніше перейменовану в Amazon), яка зробила його відомим. У 1998, після того як Безос переконався в успіху свого задуму, він став розширювати асортимент і спочатку продавав товари до Різдва. Незабаром він додавав більше товарів, і зараз Amazon продає все: від одягу, іграшок до споживчої електроніки.
7. Клієнт на першому місці
Безос колись сказав: «Наша мета – бути компанією, де клієнт буде на першому місці». Філософія Amazon полягає саме в цих словах. Ця ідеологія проглядається в простій навігації на сайті, коментарях, рейтингах і процесі доставки, який є неймовірно ефективним (навіть за межами США).
6. Не стійте на одному місці
Коли з'явився онлайн-магазин Amazon, це вже була інновація. Тоді ще мало хто продавав речі в інтернеті і ні у кого не було таких можливостей. Інновації завжди були частиною кар'єри Безоса: від розробки сайту, продажу всіх видів продуктів в одному місці до відмінних допоміжних сервісів. Саме ця культура дозволила йому випередити конкурентів аж до їхнього фактичного усунення.
5. Будьте терплячими
Це одна з ідеологій Безоса. Будучи підприємцем, людина знає, що результат приходить з часом. На ранніх етапах розвитку Amazon Безосу доводилося позичати гроші у сім'ї і друзів, щоб переїхати в Сіетл і займатися компанією.
4. Вмійте працювати в команді
Джеф Безос неодноразово заявляв, що частина успіху Amazon пов'язана з ретельним підходом і роботою в команді. Для роботодавця не існує самотнього генія, який знає все. Потрібна група людей, де всі залучені в процес обговорення, генерації ідей і рішень.
3. Працюйте в різних галузях
У 2013 році Джефф Безос купив The Washington Post і заявив, що видання залишить свій дух, але поповниться філософією Amazon, яка передбачає акцент на клієнтах. Крім того, підприємець інвестував в деякі компанії і стартапи, такі як Uber і Business Insider, а також фінансував підприємства зі сфери робототехніки, космічної та наукової галузей.
2. Мислите позитивно
Безос живе з думкою, що «кожен виклик – це можливість». Хоча Amazon і почалася як невеликий стартап в гаражі, невдовзі компанія стала найбільшою в світі бібліотекою. Коли стався крах доткомів, акції Amazon впали з $ 100 до $ 6 за штуку. Джеф Безос не засмучувався, а боровся з незгодами з упевненістю й оптимізмом.
1. Завжди йдіть за своєю мрією
Безумовно, пристрасть до своєї справи і вирізняє хорошого підприємця. Й у Безоса була палаюча пристрасть до розповсюдження книг і електронної комерції в цілому.
Отже, сміливо мрійте, майте жагу до нових можливостей, експериментуйте, та не бійтесь ризикувати! Вдача кориться сміливим, тож дійте!
Комментариев нет:
Отправить комментарий